Prosedyre som skal følges ved retur av varer

Hvordan kjøpte du produktene du ønsker å returnere? 

ABOer og registrerte kunder som har kjøpt produktene direkte fra Amway, må følge prosedyren som er beskrevet under. Hvis du har kjøpt produktene fra en annen ABO, må du kontakte vedkommende for å få hjelp med returprosessen. Hvis du har kjøpt produktene som gjest, finner du instruksjoner om hvordan du returnerer produkter i bestillingsbekreftelsen.

Prosedyre for ABOer og registrerte kunder

Logg på kontoen din for å fullføre returforespørselen. Gå til «Bestillingshistorikk – Min bestillingshistorikk», velg den aktuelle bestillingen og start returprosessen ved å trykke på «Retur»-knappen. Følg menyen for å fullføre forespørselen. Du mottar deretter en bekreftelses-e-post med instruksjoner om hvordan du returnerer varene til Amway.

1 Logg på

2  Gå til «Mine bestillinger»

3 Velg bestillingen som skal returneres

4 Trykk på «Retur»-knappen

5 Følg menyen for å fullføre forespørselen

6 Sjekk innboksen din for ytterligere instruksjoner

Vær nøye med å returnere pakken med riktig returreferansenummer. Kontakt hentetjenesten (som beskrevet i bekreftelses-e-posten), og ta vare på sporingsnummeret. Etter at pakken har ankommet Amway, vil varene og dokumentene bli kontrollert for å finne ut om de er fullstendige og oppfyller reglene for varereturer (se nedenfor). Hvis alt er i orden, vil varene bli refundert eller erstattet.

Denne prosedyren gjelder bare når ABOer eller kunder har kjøpt varer direkte fra Amway. Kunder som har kjøpt varer fra ABOen sin, må kontakte ABOen for å få hjelp med returprosessen.

Generelle regler for retur av varer

Produktets tilstand:
For at produkter skal bli krediterte, må de:
  • vise en produktfeil
  • leveres i skadet tilstand, på en måte som ikke lot seg påvise på leveringstidspunktet
  • være returnert av ABOer eller kunder på grunnlag av tilfredshetsgarantien som gjelder i det aktuelle tilfellet

Skadede produkter, eller produkter som ikke egner seg for videresalg på grunn av uhensiktsmessig oppbevaring og/eller bruk, vil ikke bli kreditert og vil bli returnert.

Frakt: det er gratis å returnere varer hvis du bruker hentetjenesten. Returforespørsler: slettes automatisk hvis varene ikke sendes tilbake til Amway innen tre måneder.
Kontooppgjør: refusjonsbeløpet vil bli kreditert direkte i henhold til den valgte refusjonsmetoden. Retur av rabatterte varer/produktsett: produktsett og rabatterte varer kan kun returneres i sin helhet.