Videoopplæring

Lær om nettstedet

Oppdag Amway Online

Last ned presentasjonene

Spørsmål?

Finn svar

Vis mer Vis mindre

.

Utforsk Amway Online

Finn ut hvordan Amway-nettstedet kan hjelpe deg med å drive forretningen enda mer effektivt.

Registrer deg nå

Registrer deg som Amway-forretningseier

Registrer deg som Amway-forretningseier

Vi viser deg vei gjennom registreringsprosessen trinn for trinn.

Registrer deg som kunde

Registrer deg som kunde

Lær om kunderegistreringsprosessen og begynn å handle på nettet!

Trenger du hjelp til å logge deg på Amways nye nettsted?

Trenger du hjelp til å logge deg på Amways nye nettsted?

Hvis du brukte Amways gamle nettsted, viser denne videoen hvordan du får tilgang til det oppdaterte nettstedet og oppretter ny Amway ID

.

Vigtige Filer

Forretningsstøtte

Last ned
dokument | 657 KB
Forretningsstøtte

Last ned
dokument | 480 KB
Forretningsstøtte

Last ned
dokument | 515 KB

Registrering / pålogging

Hvorfor må jeg ha en Amway ID?

Amway ID vil være den nye måten å koble seg til Amways digitale applikasjoner på, så snart alle applikasjonene er oppdatert. Denne ordningen – ett brukernavn og ett passord til Amway Online og alle Amway-apper – vil være mer lettvint og praktisk.

Hva er min Amway ID?

Din Amway ID er ditt nye unike brukernavn til alle Amway-applikasjoner globalt. Det kommer til å erstatte alle brukernavn eller IDer du har brukt tidligere. Din Amway ID er e-postadressen din, så du må bruke en som bare du bruker. Når du skal opprette en Amway ID og et nytt passord, klikker du på påloggingssymbolet øverst til høyre på hjemmesiden og følger instruksjonene.

Erstatter Amway ID ABO-nummeret mitt?

Din Amway ID erstatter ikke ABO-nummeret ditt. Det er ganske enkelt din nye digitale identitet. Du vil fortsatt være knyttet til ABO-nummeret ditt.

Må jeg ta vare på påloggings-IDer/brukernavn jeg har brukt tidligere?

Vi er i ferd med å oppdatere nettstedene og forretningsappene våre – og vi ruller ut ny teknologi globalt. Hvis du har internasjonale forretninger, må du i overgangsperioden bruke de gamle påloggingsopplysningene dine for land og apper (f.eks. Kiosk) som ennå ikke har blitt oppdatert. På slutten av utrullingen vil den nye digitale identiteten din, Amway ID, være det eneste brukernavnet du trenger til alle Amway-applikasjoner på nettet, i alle land.

Hvordan registrerer jeg meg som Amway-forretningseier (ABO)?

Gå til hjemmesiden og klikk på «Registrer deg» under "Logg inn"-knappen øverst til høyre. Velg alternativet «Bli Amway-forretningseier» og fyll ut registreringsskjemaet på nettet. Du må signere kontrakten, noe du kan gjøre på nettet med en e-signatur.

Hvordan registrerer jeg meg som kunde?

Det er to måter å registrere seg som kunde på:
1. På hjemmesiden. Finn «Registrer deg» under "Logg inn"-knappen øverst til høyre og klikk på registreringsalternativet. Følg deretter den trinnvise prosessen for å opprette kontoen din.
2. Under betaling. Legg de valgte produktene til i handlekurven og gå til kassen. Du vil bli bedt om å registrere deg som en del av betalingsprosessen.

Hva er en medsøker?

En medsøker er en som driver Amway-forretningen sammen med deg, og som bruker den samme nettkontoen til bestillinger. Folk legger ofte til et familiemedlem, en ektefelle eller en partner som medsøker. Du kan legge til en medsøker når du registrerer deg som ABO, eller på et hvilket som helst annet tidspunkt fra «Min konto»-siden. Medsøkeren blir en ABO, og hans eller hennes navn vil bli lagt til i kontrakten.

Hvorfor fungerer ikke påloggingsopplysningene mine?

Fra februar 2018 må du bruke en Amway ID for å logge inn. Dette er e-postadressen din. Gå til hjemmesiden og klikk på «Logg inn»-knappen øverst til høyre. Følg instruksjonene for å opprette en Amway ID og et nytt passord. Deretter kan du logge inn og få tilgang til nettkontoen din.

Min konto

Hvordan logger jeg inn?

For å logge inn på Amway Online må du opprette og bruke en Amway ID. Hvis du ikke har en Amway ID, klikker du på «Logg inn» øverst til høyre på hjemmesiden og følger instruksjonene.

Hva gjør jeg hvis jeg ikke husker passordet mitt?

Følg trinnene nedenfor for å opprette et nytt passord.
1. Klikk på "Logg inn" øverst til høyre på hjemmesiden. Dette tar deg til den nye Amway ID-siden.
2. Klikk på «Hjelp for passord»-koblingen i påloggingsskjemaet.
3. Angi din Amway ID (e-postadressen du brukte sist du logget inn). Fullfør CAPTCHA-kontrollen og klikk på «Send».
4. Etter en stund vil en e-post bli sendt til adressen du oppga i skjemaet.
5. Åpne e-posten og klikk på knappen «Tilbakestill passord». Et skjema åpnes på en ny internettside.
6. Angi et nytt passord i boksene og klikk på «Send» for å tilbakestille passordet. Husk: Det nye passordet må ha minst 8 tegn og inneholde én bokstav og ett siffer.
7. Fullført! Nå kan du logge inn med det nye passordet. Vi sender deg en e-post for å bekrefte at endringen var vellykket.

Kan jeg endre adresseopplysningene mine?

Ja, det kan du! Systemet vårt lar deg angi forskjellige adresser for fakturering, post og forsendelse. Hvis du vil redigere disse opplysningene, er det bare å logge inn og velge «Min konto». Klikk deretter på «Min adressebok» for å legge til, endre eller slette informasjon.

Hvordan endrer jeg e-postadressen som er knyttet til Amway ID?

1. Logg inn på kontoen din.
2. Naviger til «Min konto»-siden.
3. Klikk på «Pålogging og sikkerhet».
4. Velg «Oppdater e-postadresse for pålogging».
5. Du kan redigere din nåværende e-postadresse eller oppdatere e-postadressen din. Bruk en adresse som bare du bruker.

Bestillinger

Kan jeg planlegge og lagre bestillingene mine?

Ja, det kan du! Vi har utviklet «Ønskeliste»-verktøyet for å hjelpe kunder og ABOer med å planlegge og spore bestillinger. Verktøyet lar deg velge og overvåke produkter som du kanskje ønsker å kjøpe. Det gir også beskjed hvis noen av de valgte produktene blir utilgjengelige. Du kan også dele ønskelisten på sosiale medier.
En annen måte du kan gjøre det på, er å beholde produkter i handlekurven. Da kan du rett og slett fortsette der du slapp senere.

Jeg er kunde. Kan jeg bestille produkter på nettet?

Ja, du kan bestille produktene våre på nettet. Du må registrere deg for å fullføre en bestilling. Det er to måter å gjøre dette på:
1. På hjemmesiden. Finn «Registrer»-koblingen øverst til høyre og klikk på registreringsalternativet for kunder. Følg deretter den trinnvise prosessen for å opprette en konto.
2. Under betaling. Legg de valgte produktene til i handlekurven og gå til kassen. Du vil bli bedt om å registrere deg som en del av betalingsprosessen. Du kan også bestille produkter gjennom ABOen din.

Jeg er en kunde. Kan jeg bestille uten å registrere meg?

Du kan begynne å bestille uten å være registrert. Legg de valgte produktene til i handlekurven og gå til kassen. Du vil bli bedt om å registrere deg som en del av betalingsprosessen. Hvis du vil handle på nettet hos oss, må du registrere deg. Som registrert bruker kan du følge med på bestillingshistorikken din, spore leveringer og mye mer.

Hvor finner jeg fakturaene mine?

Fakturaer følger som vedlegg i e-poster som bekrefter forsendelser. Du kan også laste ned PDF-versjoner av fakturaene fra «Betalingsopplysninger», som du har tilgang til via «Mitt kontor». Husk at «Mitt kontor» er tilgjengelig etter at du har logget inn.

Hvordan returnerer jeg en bestilling?

Det er enkelt å returnere en bestilling.
1. Logg inn på kontoen din og gå til «Mitt kontor».
2. Gå til «Bestillingshistorikk»-siden via «Mine bestillinger».
3. Finn bestillingen du vil returnere, og klikk på koblingen «Bestillingsopplysninger» ved siden av den.
4. Klikk på «Returner vare» og følg instruksjonene.

Hvordan kan jeg få en refusjon?

Hvis du ønsker en refusjon, følger du trinnene nedenfor:
1. Logg inn på kontoen din og gå til «Mitt kontor».
2. Gå til «Bestillingshistorikk»-siden.
3. Finn bestillingen du vil ha refundert, og klikk på koblingen «Bestillingsopplysninger» ved siden av den.
4. Klikk på «Returner vare» og følg instruksjonene.

Navigering på nettstedet

Jeg finner ikke informasjonen jeg trenger, på siden. Hva skal jeg gjøre?

Du må være logget inn på kontoen din for å se all informasjonen på nettstedet. Hvis du har behov for hjelp til å finne informasjon, bruker du søkefunksjonen øverst på hjemmesiden.

Hvor finner jeg produkttilbud og kampanjer?

Hvis du har logget inn på kontoen din, kan du bruke «Beste tilbud»-knappen øverst på hjemmesiden for å se de aktuelle tilbudene og kampanjene.

Hvordan kontakter jeg kundeservice?

Du kan kontakte kundeservice på:
E-post: amway_norge@amway.com
Telefon: 23 02 46 29

Leveringsalternativer og «Hvordan du kan spore pakken din»

Hvor kan jeg motta bestillingen min?

Den kan sendes til en post i butikk eller et posthus nær deg eller en kunde/ABO.

Kan leveringslandet være et annet land enn der produktet blir kjøpt?

Nei, leveringsland må alltid være samme land som der kjøpet ble utført.

Hvor lang tid vil det ta før bestillingen blir levert?

Tjeneste Bestillingstid Leveringstid
Pakke på postkontor/butikk Hele dagen 4–5 arbeidsdager
PS. Bestillingen din vil bli behandlet på vårt lager så snart den er betalt og bekreftet. Husk at når bestillingen din inngår i en gruppebestilling, vil leveringsprosessen først begynne når alle bestillingene er betalt og bekreftet.
Leveringstiden ovenfor må regnes fra det øyeblikket at du har mottatt bekreftelsen på bestillingen.

Når vil jeg kunne spore pakken min?

På grunn av internasjonale leveranser fra Nederland til Norge vil leveransen bare kunne spores etter ankomst i Norge. Dette tar vanligvis 2 arbeidsdager. Etter at leveransen er sendt fra lageret hos oss, vil du imidlertid kunne se på sporingstjenesten at en elektronisk melding er mottatt av BRING.

Hvordan fungerer pakkesporing?

Du kan spore bestillinger/pakker på flere ulike måter.
For det første kan du se etter sporingsnummeret/-numrene i oversikten over bestillingshistorikken din. Ved å klikke på pakkenummeret vil du bli overført direkte til BRINGs hjemmeside. Der finner du den nyeste statusoppdateringen.
For det andre får du sporingen i din ordrebekreftelse. Her kan du trykke på lenken og komme direkte til Brings hjemmeside.
For det tredje vil du bli varslet av BRING via e-post og/eller tekstmelding med statusoppdateringer for pakken(e).

Hvordan er prosessen for hjemlevering?

Hjemlevering er ikke tilgjengelig. Amway tilbyr kun levering til postkontor/butikk. I henhold til din oppgitte adresse vil bestillingen bli sendt til nærmeste postkontor eller post i butikk.
Via BRING kan du bestille hjemlevering, så du får pakken levert hjem. Vær oppmerksom på at dette medfører ekstra kostnader for deg.

Hvordan er prosessen for «Sendt til annen ABO»?

Denne prosessen ligner på den vanlige prosessen for levering, bare at du har valgt en annen mottaker. Du kan velge å opplyse den andre mottakers e-post og mobilnummer, så mottaker mottar statusoppdateringer fra Amway og Bring. Ellers foreslår vi at du videresender den nødvendige sporingsinformasjonen til mottakeren slik at vedkommende kan følge med på leveransen.

Hvordan er prosessen for levering til et hentested?

Levering til postkontor eller post i butikk er tilgjengelig som standard. Basert på din oppgitte leveringsadresse vil bestillingen bli sendt til nærmeste postkontor eller post i butikk, der du kan hente den. Pakken(e) vil bli oppbevart på hentestedet i 14 kalenderdager før de returneres til Amways lager.
Når du drar for å hente pakken(e), kan du bli bedt om legitimasjon som identifiserer personen som er oppgitt på etiketten på pakken(e).

Betalingsmåter

Bankoverføring

Overføringen kan utføres elektronisk eller i postkontor eller bank. Utfør en betaling ved hjelp av bankkontoopplysningene som vises når du legger inn en bestilling (betalingsside), eller i delen med bestillingsopplysningene dine. Bankkontonummer til overføring: 600 50651293

Kredittkort

Betalingen utføres med kredittkort som er registrert på Amway Online. Administrer bank-/kredittkortene du har angitt under min konto - betalingsopplysninger. Amway godtar følgende kredittkort: Visa®, MasterCard® og andre internasjonale bank-/kredittkort.

Returstøtte

Koster det penger å returnere produkter?

Nei, Amway betaler kostnadene for retur, og du får en returetikett som du skal sette på pakken.

Hvordan returnerer jeg en vare?

Det er enkelt å returnere en bestilling.
1. Logg inn på kontoen din og gå til «Mitt kontor».
2. Gå til «Min bestillingshistorikk» via «Bestillingshistorik».
3. Finn bestillingen du vil returnere, og klikk på koblingen «Bestillingsopplysninger» ved siden av den.
4. Klikk på «Returner», og følg instruksjonene.

Hvor finner jeg kvitteringen/fakturaen?

Fakturaer følger som vedlegg i e-poster som bekrefter forsendelser. Du kan også laste ned PDF-versjoner av fakturaene fra «Min bestillingshistorikk», som ligger under «Mitt kontor». Husk at «Mitt kontor» er kun tilgjengelig etter at du har logget inn.

Hva skjer hvis jeg etterpå finner ut at jeg vil beholde varen?

Hvis du har påbegynt returprosessen og bestemmer deg for at du vil beholde varen, ringer du til ditt lokale kundeservice, slik at de kan kansellere returen.

Når mottar jeg refusjonen for returnerte varer?

Når du har mottatt fraktetiketten og sendt varene retur, vil det ta omtrent 2–3 arbeidsdager før den ankommer BRINGs sorteringsanlegg. Alle returer fra Norge samles her, og deretter vil dokumentasjonen din bli sendt til lageret vårt i Nederland for videre behandling.
I denne prosessen kan du forvente refusjonen etter 5 og 8 arbeidsdager.

Merk: Returer som mottas og behandles før den 26. hver måned, vil bli inkludert i bonusoversikten for gjeldende måned. Etter det vil justeringen først komme i påfølgende måned.