Betaling- og leveringsmåter

Du kan bestille Amway-produkter akkurat når du vil! Velg
den mest praktiske betalings- og leveringsmåten.

Du kan bestille Amway-produkter akkurat når du vil! Velg
den mest praktiske betalings- og leveringsmåten.

Betalingsmåter

Bankoverføring

Overføringen kan utføres elektronisk eller i postkontor eller bank. Utfør en betaling ved hjelp av bankkontoopplysningene som vises når du legger inn en bestilling (betalingsside), eller i delen med bestillingsopplysningene dine. Bankkontonummer til overføring: 600 50651293

Bank-/kredittkort

Betalingen utføres med bank-/kredittkort som er registrert på Amway Online. Administrer bank-/kredittkortene du har angitt, i delen “Mine bank-/kredittkort”.

PayPal

PayPal er et nettbetalingssystem som fungerer som et mellomledd mellom en enkeltperson og nettbutikker. Hvis du allerede har en PayPal-konto, kan du fra midten av april bruke denne kontoen når du kjøper Amway-produkter. Hvis du ikke har en PayPal-konto, men ønsker å bruke dette betalingsalternativet, kan du gå til www.paypal.com og opprette din egen personlige PayPal-konto.
PayPal er et varemerke under PayPal Inc.

Trustly

Trustly tilbyr bankbetaling og overføring av penger på en sikker, enkel og rask måte mellom forbrukere og e-handelstilbydere. Betaling eller overføring med Trustly skjer omgående. Det er alltid gratis å bruke Trustly, og det kreves ikke at du som bruker registrerer deg.

Del Opp

Velg Del Opp ved kassen, og fyll ut den enkle engangsregistreringen.
• Den første gangen du velger å handle med Del Opp, vil du bli bedt om å søke om en Klarna-konto. Klarna vil deretter gjennomføre en kredittvurdering. Hvis du blir godkjent, vil Klarna deretter opprette en konto for deg.
• Hvis du allerede har en Klarna-konto, vil beløpet for alle kjøp du gjør med Del Opp-løsningen, bli lagt til din samlede saldo, forutsatt at det nye kjøpet ikke tar deg over din tilgjengelige kredittgrense.
Klarna vil fortelle deg når din månedlige kontooversikt er klar og det er på tide å betale. Finn ut mer om Delbetaling her : https://www.klarna.com/no/bedrift/products/slice-it/

Betal Senere

Klarna Betal Senere: en enkel og trygg løsning – uten registrering.
Muligheten til å kjøpe nå og betale senere gjør handelen raskere og enklere: Du trenger ikke å fylle ut lange skjemaer med personlig informasjon eller kortnumre på nettet. Med Klarna Betal Senere kan du betale for ordren din 14 dager etter at den er sendt.

Google Pay

Google Pay er en digital betalingsplattform og mobil betalingsløsning som kan brukes ved kjøp i apper, på nettet og på mobile enheter. Opprett en Google Pay-konto ved å gå til pay.google.com eller laste ned Google Pay-appen fra Google Play Store. Hvis Google Pay-appen ikke er tilgjengelig i landet ditt, kan du også koble til kortet ditt via bankens app. Vær oppmerksom på at ikke alle banker støtter Google Pay ennå. Hvis du har problemer med å koble til kortet ditt, kan du kontakte banken din om de støtter Google Pay. Google Pay er et varemerke under Google LLC.


Leveringsmåter

Hjem (nærmeste hentested)

Velg en lagret adresse fra "Mine adresser" eller skriv inn en ny mens du legger inn bestillingen.

Transport
Bring

Dra nytte av KOSTNADSFRI levering
For registrerte kunder på bestillinger over 599 NOK (inkl. moms)

Leveringsgebyr
For ABOer
100 NOK (inkl. moms) for bestillinger opp til 900 NOK (inkl. moms)
55 NOK (inkl. moms) for bestillinger fra 900 NOK (inkl. moms)

For registrerte kunder:
100 NOK (inkl. moms) for bestillinger opp til 599 NOK (inkl. moms)
Kostnadsfri levering for bestillinger fra 600 NOK (inkl. moms)

Leveringstid
4–5 arbeidsdager fra bestillingsdatoen


Ofte Stilte Spørsmål

Hurtigveiledning Hvordan handler du i nettbutikken.

1. Velg søkeområde (Ernæring og velvære, Skjønnhet, Hjemmet eller Personlig pleie), eller gå direkte til søkefunksjonen og skriv inn varens navn eller nummer.
2. Velg varen, og klikk på Legg til i handlekurven.
3. Deretter kan du fortsette med handlingen, til alle ønskede produkter ligger i handlekurven.
4. Så snart du har lagt til alle produktene, klikk på handlekurven din eller Gå til handlekurven.
5. Klikk på Gå til kassen.
6. Angi leveringsadressen din.
7. Velg betalingsmåte.
8. Se igjennom og bekreft bestillingen.
9. Du vil motta en e-post som bekrefter bestillingen.

Hvor lang tid vil det ta før bestillingen blir levert?

Tjeneste Bestillingstid Leveringstid
Pakke på postkontor/butikk Hele dagen 4–5 arbeidsdager
PS. Bestillingen din vil bli behandlet på vårt lager så snart den er betalt og bekreftet. Husk at når bestillingen din inngår i en gruppebestilling, vil leveringsprosessen først begynne når alle bestillingene er betalt og bekreftet.
Leveringstiden ovenfor må regnes fra det øyeblikket at du har mottatt bekreftelsen på bestillingen.

Kan jeg fjerne ting fra bestillingen?
Ja, så lenge du ikke har sendt bestillingen, kan du legge til og fjerne varer fra handlekurven.
Kan jeg kansellere en bestillingen?
Hvis bestillingen er verifisert og bekreftet, må du kontakte din lokale kundeserviceavdeling for hjelp.
Hva bør jeg gjøre hvis jeg mottar en feil vare, som en vare jeg ikke har bestilt, eller hvis jeg ikke mottar noe jeg faktisk har bestilt?

Pakken(e) blir delvis plukket automatisk og delvis manuelt på lageret. Dessverre forekommer det feil. Hvis det har skjedd en feil med bestillingen din, ber vi deg ringe din lokale kundeserviceavdeling innen 7 dager, slik at de kan følge opp på feilen.

Bankoverføring

Overføringen kan utføres elektronisk eller i postkontor eller bank. Utfør en betaling ved hjelp av bankkontoopplysningene som vises når du legger inn en bestilling (betalingsside), eller i delen med bestillingsopplysningene dine. Bankkontonummer til overføring: 600 50651293

Kredittkort

Betalingen utføres med kredittkort som er registrert på Amway Online. Administrer bank-/kredittkortene du har angitt under min konto - betalingsopplysninger. Amway godtar følgende kredittkort: Visa®, MasterCard® og andre internasjonale bank-/kredittkort.

Hva skal jeg gjøre hvis jeg mottar en vare eller en bestilling som er ødelagt?
Det kan dessverre skje at produkter og pakker blir ødelagt under transport. For å følge opp dette på riktig måte er det viktig at du husker følgende når du tar opp problemet med din lokale transporttjeneste:
  • Når det er synlige skader på esken, merker du dette på dokumentet eller den elektroniske enheten der du signerer for mottak.
  • Vær oppmerksom på at hvis ingen av varene er skadet, er det veldig synd at den ytre esken er skadet, men et av formålene med en ytre eske er jo å beskytte varene inni esken best mulig.
  • Det er hjelpsomt å ta et tydelig bilde av den ytre emballasjen og legge ved dette når du kommuniserer med din lokale kundeserviceavdeling.
  • Hvis en vare er skadet, må du også legge ved et bilde av innholdet i esken, slik at vi kan se tydelig hvordan innholdet så ut da det ble mottatt. Dette bildet kan også legges ved i e-post til kundeservice.
  • Varsling om feil skal skje så fort som mulig, så vi ber om at feil blir rapportert til din lokale kundeser
Hvor finner jeg kvitteringen/fakturaen?
Fakturaer følger som vedlegg i e-poster som bekrefter forsendelser. Du kan også laste ned PDF-versjoner av fakturaene fra Min bestillingshistorikk, som ligger under Mitt kontor. Husk at Mitt kontor er kun tilgjengelig etter at du har logget inn.

Hvilke opplysninger bør jeg oppgi når jeg sender en bankoverføring?

Du må alltid oppgi følgende i referansefeltet: ABO-nummeret ditt, og navn og etternavn på ABOen du betaler på vegne av. Hvis det gjelder delbetalinger, må du også inkludere kontrakt-/bestillingsnummer. På denne måten hjelper du medarbeiderne våre til å behandle innbetalingen på en rask og effektiv måte.

Da jeg bestilte, valgte jeg Klarnas betal senere-alternativ. Hvem overfører jeg pengene til?

Penger må alltid overføres direkte til Klarna, aldri til Amway. Sjekk innboksen din – Klarna sender en e-post med alle detaljene om betalingen.

Hvor kan jeg motta bestillingen min?

Den kan sendes til en post i butikk eller et posthus nær deg.

Kan leveringslandet være et annet land enn der produktet blir kjøpt?

Nei, leveringsland må alltid være samme land som der kjøpet ble utført.

Hvor lang tid vil det ta før bestillingen blir levert?

Tjeneste Bestillingstid Leveringstid
Pakke på postkontor/butikk Hele dagen 4–5 arbeidsdager
PS. Bestillingen din vil bli behandlet på vårt lager så snart den er betalt og bekreftet. Husk at når bestillingen din inngår i en gruppebestilling, vil leveringsprosessen først begynne når alle bestillingene er betalt og bekreftet.
Leveringstiden ovenfor må regnes fra det øyeblikket at du har mottatt bekreftelsen på bestillingen.

Hvordan er prosessen for hjemlevering?
Hjemlevering er ikke tilgjengelig. Amway tilbyr kun levering til postkontor/butikk. I henhold til din oppgitte adresse vil bestillingen bli sendt til nærmeste postkontor eller post i butikk.
Via BRING kan du bestille hjemlevering, så du får pakken levert hjem. Vær oppmerksom på at dette medfører ekstra kostnader for deg.
Hvordan er prosessen for levering til et hentested?
Levering til postkontor eller post i butikk er tilgjengelig som standard. Basert på din oppgitte leveringsadresse vil bestillingen bli sendt til nærmeste postkontor eller post i butikk, der du kan hente den. Pakken(e) vil bli oppbevart på hentestedet i 14 kalenderdager før de returneres til Amways lager.
Når du drar for å hente pakken(e), kan du bli bedt om legitimasjon som identifiserer personen som er oppgitt på etiketten på pakken(e).

Hvordan beregnes leveringsgebyrer for mine automatiske gjenbestillinger?

Leveringskostnad er beregnet etter at alle kampanjetilbud og kuponger er trukket fra. Kostnadene kan derfor endre seg i løpet av en bestilling. Hvis et kampanjetilbud på gratis levering gjelder på tidspunktet for bestilling, tas den i bruk på din automatiske gjenbestilling.

Jeg har betalt for bestillingen, men glemte frakten. Blir bestillingen min sendt ut?

Vi tillater en underbetaling på 100 NOK. Hvis frakten er høyere enn det, kan vi ikke avstemme betalingen med bestillingen – vennligst overfør det utestående fraktbeløpet.

Når vil jeg kunne spore pakken min?
På grunn av internasjonale leveranser fra Nederland til Norge vil leveransen bare kunne spores etter ankomst i Norge. Dette tar vanligvis 2 arbeidsdager. Etter at leveransen er sendt fra lageret hos oss, vil du imidlertid kunne se på sporingstjenesten at en elektronisk melding er mottatt av BRING.
Hvordan fungerer pakkesporing?
Du kan spore bestillinger/pakker på flere ulike måter.
  1. Du kan se etter sporingsnummer(ene) i bestillingshistorikken din. Ved å klikke på pakkenummeret vil du bli overført direkte til BRINGs hjemmeside. Der finner du den nyeste statusoppdateringen.
  2. Når du mottar bestillingsbekreftelsen pr. e-post vil denne inneholde informasjon om sporing. Her kan du trykke på lenken og komme direkte til Brings hjemmeside.
  3. Du vil bli varslet av BRING via e-post og/eller tekstmelding med statusoppdateringer for pakken(e).
Du kan også laste ned Posten app (Posten & Bring) via Google Play (Android) eller App Store (iOs).
Kan jeg spore bestillingen min?
Ja, det kan du. Du finner nærmere informasjon og instruksjoner via lenken nederst på AOL: Amway Online kunnskapsdatabase - Spørsmål? - Bestillinger
Hva bør jeg gjøre hvis jeg mottar en feil vare, som en vare jeg ikke har bestilt, eller hvis jeg ikke mottar noe jeg faktisk har bestilt?

Pakken(e) blir delvis plukket automatisk og delvis manuelt på lageret. Dessverre forekommer det feil. Hvis det har skjedd en feil med bestillingen din, ber vi deg ringe din lokale kundeserviceavdeling innen 7 dager, slik at de kan følge opp på feilen.

Hva skal jeg gjøre hvis jeg mottar en vare eller en bestilling som er ødelagt?
Det kan dessverre skje at produkter og pakker blir ødelagt under transport. For å følge opp dette på riktig måte er det viktig at du husker følgende når du tar opp problemet med din lokale transporttjeneste:
  • Når det er synlige skader på esken, merker du dette på dokumentet eller den elektroniske enheten der du signerer for mottak.
  • Vær oppmerksom på at hvis ingen av varene er skadet, er det veldig synd at den ytre esken er skadet, men et av formålene med en ytre eske er jo å beskytte varene inni esken best mulig.
  • Det er hjelpsomt å ta et tydelig bilde av den ytre emballasjen og legge ved dette når du kommuniserer med din lokale kundeserviceavdeling.
  • Hvis en vare er skadet, må du også legge ved et bilde av innholdet i esken, slik at vi kan se tydelig hvordan innholdet så ut da det ble mottatt. Dette bildet kan også legges ved i e-post til kundeservice.
  • Varsling om feil skal skje så fort som mulig, så vi ber om at feil blir rapportert til din lokale kundeser

Koster det penger å returnere produkter?

Nei, Amway betaler kostnadene for retur, og du får en returetikett som du skal sette på pakken.

Hvordan returnerer jeg en vare?
Det er enkelt å returnere en bestilling.
  1. Logg inn på kontoen din og gå til Mitt kontor.
  2. Gå til Min bestillingshistorikk via Bestillingshistorik.
  3. Finn bestillingen du vil returnere, og klikk på koblingen Bestillingsopplysninger ved siden av den.
  4. Klikk på Returner, og følg instruksjonene.
Hva skjer hvis jeg etterpå finner ut at jeg vil beholde varen?

Hvis du har påbegynt returprosessen og bestemmer deg for at du vil beholde varen, kansellerer du returen under Returer og Kreditnota som ligger under Bestillingshistorikk.

Når mottar jeg refusjonen for returnerte varer?
Når du har mottatt fraktetiketten og sendt varene retur, vil det ta omtrent 2–3 arbeidsdager før den ankommer BRINGs sorteringsanlegg. Alle returer fra Norge samles her, og deretter vil dokumentasjonen din bli sendt til lageret vårt i Nederland for videre behandling.
I denne prosessen kan du forvente refusjonen etter 5 og 8 arbeidsdager.

Merk: Returer som mottas og behandles før den 26. hver måned, vil bli inkludert i bonusoversikten for gjeldende måned. Etter det vil justeringen først komme i påfølgende måned.