• image/jpeg;;;1950s.jpg1950-tallet
  • image/jpeg;;;1960s.jpg1960-tallet
  • image/jpeg;;;1970s.jpg1970-tallet
  • image/jpeg;;;1980s.jpg1980-tallet
  • image/jpeg;;;1990s.jpg1990-tallet
  • image/jpeg;;;2000s.jpg2000-tallet
  • image/jpeg;;;mini.jpg2010

1950-tallet

 


Amway startes i Ada, Michigan. Grunnleggerne Jay Van Andel og Rich DeVos fant opp Amway som en forkortelse for “American Way”.

   

 

Amway lanserer sitt første produkt, Liquid Organic Cleaner - et av verdens første biologisk nedbrytbare, konsentrerte rengjkøringsmidler. Liquid Organic Cleaner blir en bestselger, og starter vårt initiativ for å ta forvaltning av jorden på alvor.

1960-tallet

 


Amways forretningsfilosofi begynner å utvide seg, i geografi, salg og produkttilbud.

   

 


I oktober i 1962 åpner Amway sitt første internasjonale kontor i London, Ontario i Canada. Dette er det andre av de til slutt 80 landene og territoriene Amway utvider seg til.

   





Amways salg når 50 millioner dollar.

   


ARTISTRY-merket debuterer med 11 produkter og 37 nyanser. ARTISTRY vil etter hvert vokse til å bli et av de topp fem bestselgende eksklusive hudpleiemerkene*.

*Source: Euromonitor International Limited; www.euromonitor.com/amway-claims

1970-tallet

 


Amway kjøper NUTRILITE/NUTRIWAY, legger til åtte internasjonale markeder og utvider hovedkontoret til nesten 90 000 kvadratmeter.

   

 

Amways første oversjøiske kontor åpner i Sydney, Australia. Hvorfor Australia? Som beskrevet av vår medstifter Rich DeVos, «det var lengst unna, så vi sa at hvis det fungerer der borte, vil det kanskje fungere andre steder også.» Medstifter Jay Van Andel viser seg å være banebrytende.

   

 



Det første europeiske Amway-kontoret åpnes i Milton Keynes, Buckinghamshire, Storbritannia.

1980-tallet

 


Amway-muligheten når ytterligere 20 land via mer enn én million distributører.

   

 


Amways Grand Plaza Hotel åpner i Grand Rapids, Michigan, USA. Dette firestjernershotellet med 682 rom blir en av de ikoniske katalysatorene som vil forbedre og styrke samfunnet i vestlige Michigan.

   

 



Amway feirer 25-årsjubileum.

1990-tallet

 

Amway utvider seg i ytterligere 33 markeder rundt om i verden, inkludert Kina og Sør-Afrika. Ved hjelp av innsatsen til våre distributører, ansatte og partnere rundt om i verden, vil Amway mer enn dobles i størrelse i løpet av tiåret.

2000-tallet

 


Det nye millenniet bringer nye partnerskap, nye innovasjoner og nye innsatser som vil hjelpe Amway nå sin visjon om å hjelpe mennesker til å leve et bedre liv.

   

 


Amway lanserer kampanjen One by One for barn. Den samler ressursene til hele Amway-familien for å kunne ha innvirkning på livet til barn over hele verden.

   

 


NUTRILITE/NUTRIWAY åpner Center of Optimal Health. Disse fasilitetene i California representerer et verdensomspennende samarbeid med eksperter som ønsker å hjelpe andre oppnå best mulig helse.

   

 

Amway UK åpner et Experience Centre (FEC) i London, som blander varemerkeopplevelser med profesjonelle opplæringsasiliteter. Senteret fungerer som et samlingssted hvor ABOer kan få opplæring og støtte i sin forretningsdrift.

2010


Amway Center, et underholdnings- og arrangementsenter med plass til 20 000 ├ąpner i sentrum av Orlando, Florida, USA. Amway Center er hjemmet til National Basketball Association (NBA) basketballaget Orlando Magic.